Google har nu officielt meldt ud, at de ikke bruger meta keywords til indeksering. Udmeldingen kommer dog ikke som en overraskelse, og det har været vores opfattelse i mange år. Det interessante er, at Google nu officielt melder ud, at man ikke skal spilde sin tid på meta keywords.
Udmeldingen betyder ikke, at vi ændrer vores optimeringsteknik på nogen måde, men det betyder at vi ikke længere skal bruge så meget tid på at forklare vores kunder, at de ikke skal bruge ressourcer på meta keywords.
Den ansvarlige for søgemaskineoptimering i enhver virksomhed bliver bombarderet med “gode råd” fra sælgere, interne udviklere, venner og bekendte. Alle har efterhånden en holdning til søgemaskineoptimering, hvilket du kan læse mere om i min tidligere post “Søgemaskineoptimering – myter eller videnskab?“. Meta keywords har været et af de punkter, der har ligget højt på dagsordenen uden, at det har haft en reel værdi.
Nu er det endelig slået fast, at man roligt kan bruge sin tid på noget mere produktivt.
Her kan du se den officielle blog post fra Google
Frank Hellerup Madsen skriver
Foruden Googles “hold nu op med sagsøge nogen over meta keywords – vi bruger dem ikke”-udmelding, er det også værd at bemærke, at der også i blogposten skrives, at de heller ikke bruger meta description til ranking-formål.
Endnu en myte som bliver nemmere at mane i jorden, når man har det sort på hvidt fra Google selv.
daniel skriver
Dejligt at vi endelig kan få den udmelding 🙂
Jonas skriver
Hej, ja det er rart med ren besked, MEN jeg syntes stadig de har en effekt på BING, selvom den søgemaskine ikke er så vigtigt, som Google.
Bjarke skriver
Tror stadigvæk der går lang tid før “myten” er aflivet ved de almindelige mennesker